20 Februari 2011

Ada Berani Direview?


Kadang-kadang terfikir juga saya tentang apa pendapat pengunjung tentang blog Hilang Ditelan Zaman ini. Adakah saya hanya menulis artikel atau entry yang syok-sendiri? Memandangkan jumlah pengunjung yang masih rendah, saya menghadapi sedikit kesulitan untuk mendapatkan feedback.

Pabila berkunjung ke laman blog http://blogmelayu-frustasi.blogspot.com/, saya terlihat tawaran dari pengarangnya, Junko El Hida untuk melakukan review ke atas laman-laman blog tempatan. Jadi saya rasa ini peluang yang terbaik untuk mendapatkan pandangan umum tentang kelebihan dan kekurangan blog Hilang Ditelan Zaman ini.

Sebelum ini pun, blog Melayu Frustasi ini telah mengadakan pertandingan entry blog terbaik. Pada pendapat saya, jika terasa penat mengadap komputer sehari-suntuk, anda boleh berkunjung ke blog ini untuk "mencuci mata". Kenapa saya kata "mencuci mata"? Kerana blog kreatif ini menampilkan template berwarna hijau dengan imej maskot seekor katak berwarna hijau juga. Memanglah majoriti katak berwarna hijau pun. Mengikut teori saintifik, pengguna komputer digalakkan melihat ke arah objek yang berwarna hijau setelah sekian lama mengadap skrin komputer. Ini dikatakan dapat meredakan kelesuan mata.

Kenapa saudara Junko El Hida ini pilih maskot Katak hijau, itu anda kena tanya tuan punya blog itu sendiri.

Pada masa yang sama, saya cukup mengalu-alukan sebarang komen dari semua pengunjung blog saya ini. Tak kiralah samada komen yang membina atau yang membinasa.

Sekian, terima kasih.

Syed Fairus

2 ulasan:

  1. Salam..terima kasih sebab sudi join segmen ADA BERANI DIREVIEW?..InsyaAllah saya akan review Hilang ditelan zaman dalam masa terdekat..Review untuk membina bukan membinasakan..hihihi..

    BalasPadam
  2. http://www.melayufrustasi.com/2011/04/hilang-ditelan-zaman-blog-review.html

    aBANG sYED..Dah siap dah..Harap puas hati..tima kasih yer join!..Terus berusaha dengan penuh semangat!

    BalasPadam